דפים - חזון ביה"ס-الرؤيه المدرسية

 

תפיסה חינוכית

 

חינוך הוא הגורם הדומיננטי והמרכזי ביותר בעיצובה של כל אומה וחברה, הוא התורם

 לסוציאליזציה, קובע את עתידה ומשפיע עליו.

החינוך מהווה בסיס שעליו נבנה מכנה משותף לתרבות, לתחושת אחדות ושייכות.

הוא המניע את החברה ומובילה ליידע, להישגים ,למצוינות ולאנושות.

מטרת העל של החינוך הינה עיצוב וטיפוח חברה מלוכדת יותר , המטפחת מורשת וערכים

חיוביים ובראשם שלום, כבוד הדדי, מצוינות ופתרון קונפליקטים בצורה יצירתית ע"י דו שיח מתמשך.

  מערכת חינוך בעלת חזון חיובי מאפשרת ללקוחותיה למידה חוויתית הבנייתית , חשיבה

ביקורתית ,שוויון הזדמנויות ושוויונות תוך התחשבות בשונות של האחר, העושה כמיטב יכולתה

ופותחת את שעריה בפני כולם ומאפשרת לפרט  לפרוץ דרך ולמצות את עצמו בדרך הטובה והיעילה ביותר.

  מערכת זו מעודדת טיפוח אדם עצמאי ופעיל, אוטונומי, יצירתי, יוזם ,סקרן ומתנסה, בעל מיומנויות

חשיבה טכנולוגיות , בעל ערכים חיוביים, עם מצפון ומוסר, מודע ואחראי למעשיו, עובד מתוך שליחות,

 בעל זהות אישית חברתית לאומית מגובשת, מחויב לעצמו ולקהילתו, בעל מוקד שליטה פנימי ובטחון

 ודימוי עצמי גבוה, מאמין באחרים וביכולותיהם. מערכת המושתת על עקרונות אלו מכינה את

תלמידיה (אנשי העתיד) לחיים כ"אזרחי העתיד" של המדינה.

"מטרת החינוך צריכה להיות : אנשים המצטיינים בעצמאות המחשבה, במחשבה ובמעשה , ועם זאת

רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית".

(אלברט איינשטיין)

מנהיגות חינוכית יוצאת דופן זוהי המנהיגה את  האנשים ומובילה לשינוי הרצוי ולכיוון הנכון תוך

 התחשבות בשונות שבהם, במיוחד כשמדובר במורים שהתרגלו לשיטות ודרכי הוראה מסוימת,

בתלמידים מרקע חברתי כלכלי נמוך מאד ובהורים שרובם חסרי השכלה , חסרי מודעות לחשיבות החינוך

 ולסביבה המשתנה .

מנהיגות זו עושה הכול למען שיפור איכות ההוראה והפיכת בית הספר מבית ספר שמרני לבית ספר פורץ

 דרך ומתחדש.

אי לכך על בית הספר מוטלת האחריות לספק ולקיים את כל התשתיות הנחוצות

 בכדי להשיג את מטרות ויעדי החינוך, מכאן נגזר החזון הבית ספרי שלנו.

מתפיסה חינוכית זו נגזר חזון ביה"ס

 בית הספר שואף להיות מקום המזמן לתלמידיו מגוון אפשרויות למיצוי

הפוטנציאל האישי של כל תלמיד במגוון תחומים בחברה ובתנאים משתנים

ברוח המאה ה21.

האני מאמין

 

 ביכולותיו של כל ילד "כל ילד יכול".

- במתן מענה דיפרנציאלי לכל תלמיד על פי יכולותיו, נטיותיו, קצבו וסגנונו האישי,    קבלת האדם כמות שהוא.

- בצורך להקשבה והבנה של תלמידיו, מוריו והוריו.

-בחיזוק הביטחון והדימוי העצמי ( דימוי עצמי גבוה) כבסיס להצלחה ולמצוינות בכל תחום (הצלחה גוררת הצלחה).

- בצורך לאיתור הקשיים והצרכים בקרב כל תלמיד על מנת לתת לו מענה הולם הן בתחום החברתי, רגשי ולימודי.

- בטיפוח הישגים וצמצום פערים בתחומים שונים.

- בחברת ילדים פעילה ויוזמת השותפה ומעורבת בעשייה החינוכית השוטפת.

- ביכולותיו של כל מורה ובצורך לתת בו אימון.

- בצוות מורים השוקד על התפתחות מקצועית ופועל בשיתוף פעולה מלא, הן ברמת ביה"ס והן עם גורמים חיצוניים

 קרי: (קהילת ההורים) למימוש החזון הבית ספרי ופועל מתוך יושר, מצפון ושליחות  " אחריות ילדנו בידנו".

- בקהילת הורים יוזמת, פעילה, חושבת ומעורבת ובלתי מתערבת.

- בניהול מעקב והערכה מעצבת במהלך השנה.

- "כדאי" לפרוץ מחסומים ולחרוג  מה"מקובל " . 

 

 

בעל אוריינטציה חברתית קהילתי